V Lysé šetří energie vypnutím části veřejného osvětlení. Svůj názor na opatření můžete vyjádřit v anketě
Helena Havranová pátek 13.1.2023
Ilustrační foto Autor: pixabay
Drahé energie již několik měsíců trápí nejen české domácnosti a firmy, ale také vedení měst a obcí a další veřejné instituce. V Lysé nad Labem se rozhodli pro úspory v podobě snížení svícení u veřejného osvětlení.
„Postupně nastavujeme opatření, která podnikáme s cílem snížit náklady na energie. Vypínáme osvětlení v jednotlivých ulicích tak, aby byla zachována bezpečnost obyvatel. V ulicích se starými lampami se sodíkovými výbojkami testujeme vypnutí jedné elektrické fáze,“ uvedlo k opatření vedení města.
Aktuálně se vypnutí části lamp dotklo ulic Na Výsluní, Brigádnická, Lipová, V Zátiší, Na Mlíčníku, Klicperova, Růžová, Skupova, Za Koncem, Tylova, Mladá, Dvořákova, Na Zemské stezce, Obchodní, Průmyslová, Komenského, Ke Skále, Jaromírovy sady, Lom, Ve Skále, Hrabanov, Rybízová, Jahodová, Třešňová, Šmeralova, Mánesova, Veleslavínova, Na Písku, Zámecká, Žižkova, Šporkova a částečně ulice Šmeralova. Na nadjezdu a v parku Štěpánky Rohanové pracovníci technických služeb odpoji každou druhou lampu, u některých LED lamp pak snížili příkon.
O tom, zda je nově nastavená míra osvětlenídostačující, však nejlépe vědí obyvatelé, kteří danými ulicemi denně prochází. Svůj názor mohou vedení města sdělit v online anketě na webu Munipolis. „Plánujeme ještě další opatření a včas vás o nich budeme informovat. Jedná se pouze o rychlá rozhodnutí pro tuto zimu, zároveň však začínáme přípravu komplexních opatření pro následující období,“ dodali představitelé Lysé a úvodu ankety.
Zdroj: Lysá nad Labem, Munipolis
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
8.6.2025 | Přibližně 15 tisíc kuřat se udusilo kvůli výpadku elektřiny na drůbeží farmě Na Viničkách u Lysé nad Labem. Do elektrického zařízení uhodil blesk.
24.8.2025 | Krajští zastupitelé schválili návrh na úpravu cen jízdného v systému PID od 1. ledna 2026. Důvodem je rostoucí rozdíl mezi reálnými náklady na zajištění veřejné dopravy a výnosy z jízdného.