Logo regionálního portálu regionlysecko.cz

Regionální zpravodajství

Letní omezení dopravy v Lysé nad Labem: Zjistěte, na kterých silnicích budou uzavírky či semafory

Helena Havranová
středa 14.6.2023

Ilustrační foto
Autor: Třebíčský zpravodaj

S příchodem teplých měsíců začínají naplno stavební práce na mnoha cestách a chodnících. Opravy silnic neminou ani Lysou nad Labem, kde letos chystají hned několik rekonstrukcí. To s sebou nese také nevyhnutelné objížďky, uzavírky a další dopravní omezení. Paralelně s opravami silnic ve městě pak v Lysé rovněž probíhá stavba lávky na mostě Bohumila Hrabala, jež bude dokončena koncem roku.

 

Od 19. června do 21. července budou silničáři pracovat na ulici Družstevní, která získá nový povrch. „Práce budou probíhat za částečné uzavírky pomocí posuvného pracovního místa, které bude označené dle schéma B/6 podle zásad pro označování pracovních míst na pozemních komunikacích – TP 66 a tři dny budou práce pobíhat za úplné uzavírky. V případě omezení průchodnosti chodníku, bude chodník uzavřen a chodci na tuto skutečnost upozorněni. Bude zajištěn bezpečný přístup do nemovitostí dotčených stavbou,“ uvedlo vedení města na svém webu, kde jsou k dispozici rovněž podrobné mapky uzavírek.

Od 19. června až do konce listopadu bude rovněž trvat oprava ulice Smetanova, jejíž průjezd bude pro řidiče po tu dobu zcela zakázán. Zhruba do 21. června pak bude kvůli opravě propadu komunikace uzavřena také ulice Sojovická, a to v úseku od ulice Čelakovského po ulici Zámecká.

Stavba lávky si vyžádá dlouhodobá uzavření jednoho jízdního pruhu

O stavbě cyklostezky v Lysé nad Labem-Litoli, jejíž součástí je i vybudování lávky na mostě Bohumila Hrabala, jsme již informovali v našem dřívějším článku. Práce zde budou probíhat až do konce roku a ačkoli se mnohý může zdát, že výsledky zde nejsou příliš vidět, kompletní uzavření jednoho jízdního pruhu po celou dobu stavby lávky je podle stavbyvedoucího projektu nutností.

„Ačkoliv chápeme, že zdržení na semaforech je nepříjemné a nepopulární, uzavírka celé strany mostu má své důvody. Primárním důvodem je, že se na mostě bude opravovat mostní závěr, což neumožňuje ani občasné puštění dopravy oběma směry. Dalším důvodem je bezpečnost provozu, protože se vyměňuje i část svodidel, která jsou již rozebrána. Vzhledem k formě povoleného DIR a následně osazeného DIO nemůžeme nést odpovědnost za vpuštění dopravy do prostoru stavby. Nezanedbatelné je rovněž riziko, které na právě takto frekventované komunikaci vzniká pro pracovníky, kteří by každý den museli upravovat značení,“ přiblížil důvody Michael Kalný z firmy Zepris, který na webu města rovněž přiblížil průběh všech plánovaných prací na stavbě lávky.

 

Zdroj: Město Lysá and Labem

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama